رویدادها آرشیو خبر ها
آلگری، رقم زنندۀ بهترین فصل تاریخ یووه به لحاظ آماری...

آلگری، رقم زنندۀ بهترین فصل تاریخ یووه به لحاظ آماری...

به مناسبت تولد 49 سالگی ماسیمیلیانو آلگری، مروری خواهیم داشت به آمار این مربی موفق در یوونتوس...

 

اولین فصل حضور آلگری در یووه مساوی بود با بهترین فصل تاریخ یووه (فتح اسکودتو + رسیدن به دو فینال!). در یکی از دو باری که یووه دو گانۀ داخلی (اسکودتو + کوپا ایتالیا) را فتح کرد، به فینال جام یوفا رسیدیم و دگر باری که دابل داخلی کردیم هم اصلاً در اروپا حضور نداشتیم. وقتی اسکودتو + یک جام اروپایی را بردیم، از نیمه نهایی کوپا ایتالیا بالاتر نرفتیم و آن باری که کوپا ایتالیا + جام یوفا را فتح کردیم، در سری آ چهارم شدیم. در نتیجه از آنجایی که هیچوقت در تاریخ خود نتوانسته ایم با فتح لیگ قهرمانان دابل کنیم (هر وقت لیگ قهرمانان را بردیم، آن جام، تنها جام آن فصل ما بود) و هیچوقت موفق به فتح سه گانه نشده ایم (حتی با جام در جام اروپا و جام یوفا)، فتح اسکودتو + فتح کوپا ایتالیا + رسیدن به فینال لیگ قهرمانان = بهترین فصل تاریخ یووه!

 

قط 5 مربی ایتالیایی در تاریخ موفق شده اند به فینال لیگ قهرمانان برسند: کاپلو، لیپی، کارلتو، دی متئو و آلگری (ساکی و تراپ هم به فینال ECC رسیدن و آن را فتح کرده اند)

 

آلگری تنها مربی تاریخ سری آست که توانسته سه گانۀ داخلی را ببرد و 2 بار پیاپی دابل داخلی کند. یکی از 4 مربی در بین پنج لیگ معتبر اروپایی است که توانسته 2 بار پیاپی دو گانۀ داخلی را ببرد. پارولا، لیپی و آلگری تنها مربیان تاریخ یووه اند که موفق به فتح دو گانۀ داخلی شده اند و آلگری در بین آنها به خاطر آنکه 2 بار و آن هم به صورت پیاپی دابل کرده، دارای بهترین عملکرد است.

 

فقط 5 مربی در تاریخ یووه توانسته اند باشگاه را به نیمه نهایی UCL/ECC برسانند: ویتسپالک، هریبرتو هرارا، تراپاتونی، لیپی و آلگری و فقط 4 تای آنها در تاریخ 117 سالۀ یووه موفق به رساندن باشگاه به فینال ECC/UCL شده اند: ویتسپالک، تراپ، لیپی و آلگری.

 

کلاً ما 7 بار در تاریخ خود دابل کرده ایم که 2 بار آن در زمان آلگری بوده، درحالیکه قبل از آمدن آلگری از آخرین دابل ما 20 سال میگذشت و از آخرین قهرمانی جام حذفی یووه ( منظور جامی که در آن باخت مساوی حذف است ) هم 16 سال! ― جام اینترتوتو 1999 ― :

 

فتح اسکودتو + فتح جام یوفا (1976‐77)

فتح اسکودتو + فتح جام در جام اروپا (1983‐84)

فتح کوپا ایتالیا + فتح جام یوفا (1989‐90)

فتح اسکودتو + فتح کوپا ایتالیا (1959‐60، 1994‐95، 2014‐15 و 2015‐16) (4 بار)

 

تولدت مبارک مکس...


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
فراز بزرگ نیا
فراز بزرگ نیا«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: